Jdi na obsah Jdi na menu
 


NFS je tu s námi už tak dlouho, že stihlo zestárnout i vzdychání nad tím, že tahle série už není to co bývala. Ani v Electronic Arts už nevědí, co si s tím dvoustopým horkým bramborem počít, a tak střídavě lavírují mezi závodní scénou a poflakováním se po městě, přičemž tu a tam něco obšlehnou. Jako majitelé PCček jim za to musíme být alespoň částečně vděční, protože minimálně do příchodu Burnoutu, je Undercover nejpovedenějším arkádovým závoděním, které vám nabídne velké město, spoustu aktivit a pestrý vozový park. To samo o sobě o kvalitě produktu nic nevypovídá, ale pokud dokážete překousnout averzi k pouťovým barvičkám, lesknoucímu se asfaltu a neustálému projíždění zatáček bokem, je tu šance, že s novým dílem zavzpomínáte na staré časy.

 

Jenom holt nesmíte vzpomínat na nesmrtelné Porsche, které se bez tak v celé sérii ocitlo spíš omylem. Undercover je arkáda každým coulem a nestydí se za to. Díkybohu. Auta jsou živá a mají tak akorát špetku osobnosti, díky které rozlišíte japonské neposedné pekáče od amerických muscle křižníků, jež musíte do smyku trhat vší silou. Driftování, otočky o 360 stupňů nebo myška do pravoúhlé zatáčky na poslední chvíli, to všechno je s Undercover radost, odkazující na podobně uvolněné jízdní modely z Undergroundů nebo Most Wanted. Právě s posledně jmenovaným má ostatně hra společného tolik, že by klidně mohla být jeho nepřímým pokračováním.

Vracíme se totiž do prosluněného města, ve kterém se to hemží pouličními gangy a policejními hlídkami. Razantní úvod též připomene, že v Electronic Arts jsou vysazení na mírně béčkové hrané cut scény, které pak plynule přecházejí do samotného hraní. Je na to hezký pohled, zvlášť když vám coby tajnému poldovi, snažícímu se infiltrovat mezi pouliční spodinu kšeftující s nejlepšími bouráky, dává rozkazy půvabná Maggie Q (Mission: Impossible 3, Smrtonosná past 4.0) a po večerech flirtujete s Christinou Millian. Na holky i auta je radost pohledět, zvlášť když při kontrole početného vozového parku najdete i pár přibližovadel, která teprve čekají ve skladech či na papíře - Nissan 370Z si dokonce ve hře odbyl světovou premiéru (na zápis do guinessovky to není, ale nenecháme si to pro sebe). Jinak tu najdete celou škálu supersportů od japonských tunerských legend - začínáte s Nissanem 240ZX - přes momentálně zářící supersporty jako Audi R8, až po např. Chevrolet Camaro 2009, nejvíc provařený ve filmových Transformerech. A to je samozřejmě jen ochutnávka z garáže plné desítek aut.

První kilometry v novém městě jsou trochu rozpačité. Všechny ulice jsou sice odemčené od začátku, ale vy nevíte, čí jste, a musíte se k nabízeným závodům a úkolům prokousávat buď bezcílným ježděním po městě (hra vám nabídne aktivity podle oblasti ve které se právě nacházíte), nebo surfováním po mapě. Právě na ní pochopíte, že ani Undercover se nevyhnul klasickým konverzním bolestem. Veškerá navigace v menu a grafickém interface hry je za trest. Než se např. při tuningu doklikáte ke kýženým dílům, venku se rozední a setmí. Celé rozhraní je navíc oproti starším NfS hrám spartánské, což je podivné, protože jinak hra po všech stránkách vypadá skvěle a na nejvyšší detaily ji rozhýbe i průměrné PC.

Nastavováním nejrůznějších hloupostí v menu nebo studováním mapy naštěstí strávíte jen zlomek času. Nejdůležitější je samotné ježdění, a to vás rychle dostane do pohody. Stačí jízda s větrem o závod vstříc prosluněnému horizontu a zavzpomínáte na již zmíněný Most Wanted. Měkké oranžové filtry, spousta odlesků, prostě jako když sledujete hollywoodskou akční parádu. K té má ostatně hra nebezpečně blízko ve chvíli, kdy se rozječí policejní houkačky. Stačí, abyste chvilku blbnuli, a buď si vás najdou strážci zákona sami, nebo vás napráská nějaký kolemjedoucí výtečník. Stejně jako v Most Wanted si při honičkách můžete pomoct skrýšemi nebo pastičkami, které při správném timingu dovedou rozdrtit celou kolonu pronásledovatelů. Honičky jsou asi nejzábavnější částí hry, hlavně proto, že inteligence hlídkových vozů příjemně vzrostla. Občas s nimi budete mít plný volant práce. A rozhodně vás nikdy nevystresují natolik, abyste praštili s klávesnicí nebo joypadem do kouta. Plnění jednotlivých ukolů je ovšem trochu jiná káva, takže si předem nechte opancéřovat nervy.

Nechci tím naznačit, že by snad byl Undercover nějak přehnaně těžký. Naopak. Peníze i zkušenostní body můžete sbírat velmi rychle a za pár minut hraní se vám otevře krámek s auty i náhradními díly. S dosažením další výkonnostní úrovně se pak vždy děj posune o kus dopředu a vy získáte přístup k dalšímu typu misí nebo novým hračkám. Základní úkoly už máte navrčené od první třídy - sprinty, okružní jízdy, ujíždění policajtům, škody na státním majetku, kradení aut a dovoz do garáže. Novinkou je pak dálniční bitva, která ovšem zní na papíře mnohem líp než na silnici. V podstatě se musíte vyhýbat dopravě a udržet vedení před dorážejícím soupeřem. Velkou roli tu hraje štěstí a trpělivost, protože stačí jediná chyba a můžete jet znovu - počítač se vymlátí jen velmi zřídka. Podobně otravné jsou mise, ve kterých musíte během časového limitu něco splnit a pak ještě utéct policistům. Druhá část úkolu opět často záleží spíš na náhodě než na vašich schopnostech. Vrcholem je pak kombinace časového limitu a nutnosti chránit vůz před poškozením. Těmito berličkami si EA možná natáhne herní dobu, ale mnohem raději bychom je vyměnili za chytřejší protivníky a kreativnější úkoly. Kvůli dalšímu sexy mrkání Maggie Q bychom ovšem vydrželi i horší věci.

Ještě k poškození. Od broušení nárazníků v Most Wanted jsme se plynule dostali k odlétávajícím kusům karoserie a prasklým světlometům. Na funkci to naštěstí (vyjma zmíněných misí) nemá žádný vliv a kvůli licencovaným automobilům nečekejte ani orgastické zpomalovačky ve stylu Burnoutu, ve kterých se plechy kroutí podle tisíce fyzikálních zákonů. Možná se toho časem dočkáme, ale pro jednou nemusí pršet, stačí když kape. Zatím musí stačit návrat populárního Speed Breakeru, který umožní zpomalit čas a vyhnout se na poslední chvíli srážce nebo prostě slastný pocit z toho, když rozrazíte policejní zátaras a slyšíte v rádiu nadávky mísené s obdivem.

Se samotnou sérií NfS je to podobné, lze na ní nadávat, ale zároveň ji nelze neobdivovat za snahu zkoušet to znovu a znovu. Tím spíš že tentokrát by to zas jednou mohl být krok správným směrem. Rozhodně je co vylepšovat a hře to bude s tím nedopečeným interfacem víc slušet na konzolích (i když je tam v závodním oboru dost silná konkurence), ale návrat policejních honiček, přitroublého, leč snaživého děje, a ježdění s nejhezčími supersporty, co jsou k mání, zároveň značí i návrat takové té nefalšované bezhlavé zábavy. Umocnit by jí mohl i online mód "Poldové a zloději", ve kterém si můžete ve hře čtyř proti čtyřem vyzkoušet tvrdý chlebíček policejních složek. Bohužel jsme neměl šanci vyzkoušet, protože servery zely prázdnotou, ale něco mi říká, že i v tomhle ohledu udělá Undercover hráčům radost. Jenom mě trochu zneklidňuje (i když zároveň i těší), že se s Pro Street nemá tenhle díl společnou ani jednu součástku. Co bude příště? Další návrat ke strojům a kompletní restart podle toho, co právě letí? Doufejme, že ne, protože z tohohle motoru by se ještě ke všeobecné spokojenosti dalo pár koní vyždímat. Uvidíme napřesrok.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář